Ik heb een groot rechtvaardigheidsgevoel en een zwak voor mensen die niet meekomen in de maatschappij. Mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking, of ouderen. Er wordt met de digitalisering nu zo veel gevraagd van hen, niet iedereen kan dat. Ik maak me graag hard om aandacht te blijven vragen voor die groep mensen.
In mijn functie kan ik echt iets betekenen voor mensen. Het leukst is als ik ze een stukje zelfvertrouwen mee kan geven, als ik kan laten zien dat ze iets kunnen. Sommige mensen hebben daar alleen maar een zetje voor nodig.
De groep mensen die ik help, heeft vragen over geldzaken. Ze lopen bijvoorbeeld vast als ze een uitkering willen aanvragen, omdat ze niet weten hoe een DigiD werkt. Of ze willen bezwaar aantekenen tegen een beslissing. Maar als ze niet te veel schulden hebben, help ik ze ook een regeling te treffen met een schuldeiser.
Mensen denken vaak dat we 'geitenwollensokkentypes' zijn. Dat is helemaal niet zo. Je moet juist ook zakelijk zijn om een klant echt te kunnen helpen, maar daarbij verlies je nooit de mens uit het oog.